2 Mart 2016 Çarşamba

BESİN İÇERİK ETİKETLERİNİ OKUMANIN ÖNEMİ

                              


  • Markette raflar arasında gezerken en çok dikkatinizi çekenler; fiyat etiketleri, kampanyalı ürünler veya sürekli kullandığınız markadaki ürünler… 
  • Fiyat etiketinden sonra baktığınız ikinci alan ürünün son kullanma tarihi oluyor ki bu bile çoğu zaman atlanıyor. Besin içeriğine bakmaksa aklınıza bile gelmiyor çünkü o küçücük yazıları okumak tam anlamıyla bir işkence oluyor! Haklısınız da! Okunduğunda ise yazanları anlamakta güçlük çekiyor olabilirsiniz. İşte tam olarak bu noktada olaya el atıyorum ve imdadınıza yetişiyorum…

  • Yazısı küçük ama önemi büyük bu besin içerik etiketi doğru alış veriş yapmak ve doğru beslenmede bize anahtar olacaktır ve sağlıklı beslenmenin kapılarını ardına kadar açacaktır… Çünkü obeziteden  kalp hastalığına, yüksek kolestrolden şeker hastalığına ve organların çevresinde yağlanmaya kadar bir çok hastalıktan korunmak ve hastalık seyrinde iyileşme sağlamak için besin içeriklerini okumanın ve ona göre alış veriş yapıp tüketmenin önemi her geçen gün daha da artıyor.

  • Ürünlerin besin etiketlerinde veya gram miktarına, enerji değer ölçütlerine, günlük gereksinim yüzde oranlarına dikkat ederseniz o ürün sizin için uygun mu değil mi anlamanız daha kolay olacaktır. Besin etiketlerini okumayı alışkanlık haline getirerek kendiniz için en uygun besini seçebilirsiniz veya diyetisyeninizden yardım alarak tüketebileceğiniz miktarını öğrenebilirsiniz.

  • Yani ben bu markaya güveniyorum demeniz yetmez, o markanın güveninizi kazanması için bilinçli tüketici olmanın gereği olarak ‘ben bu markanın, bu ürününü tüketiyorum çünkü…’ deyip sağlığımıza olumlu etkilerini sayıp besin içeriklerini kanıt olarak gösterebilmelisiniz…
  • Bilinçli tüketici olmanız ve sağlıklı beslenmeniz için bilgilenmeye ve bilgilendirmeye devam edeceğim görüşmek üzere J


NE YERSEN YE BİLEREK YE J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder